Köpvillkor

Mary’s Café & Butik
(556883-9434)

Besöksadress:
Åkerbyvägen 2
635 09 Eskilstuna

Bolagsadress:
Pressargatan 11
632 29 Eskilstuna

Kundtjänsts öppettider
Helgfria dagar:
måndag – fredag 8.00-16.00
info@maryscafe.se

Information om beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@maryscafe.se

Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.

Information om Leveranstider
Alla varor skickas med DHL  och våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar.
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress ovan. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

Information om Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Information om Frakt
Frakt beräknas på orderns storlek.

OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer! Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och emballage) till DHL för en skadeanmälan.

Hämta själv.
Lägg din beställning här på hemsidan och välj ”lokalhämtning” i varukorgen och hämta dina varor hos oss på:
Marys Café & Butik Åkerbyvägen 2, 635 09 Eskilstuna.
(Gratis)

Butik
På Marys Café & Butik i Eskilstuna (åkerbyvägen 2) har vi en butik där vi säljer produkterna som finns i webbshopen.
Där kan ni även avnjuta en god lunch eller fika www.maryscafe.se
Kontakta oss gärna innan om ni planerar att köpa en större kvantitet, då vi inte har ett stor lager där.

Information om Betalningssätt
Kortbetalning Visa/Mastercard
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig. Vi använder betalväxeln Klarna som är PCI DSS certfierade. Betalväxeln Klarna använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering och betalväxeln tillhandahålls av leverantören Klarna. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Faktura
Önskar du betala med faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan (Klarna Faktura). När leveransen med dina varor är på väg till dig e-postas fakturan till den e-postadress du angivit i din beställning. Betalningsvillkor vid detta betalningsalternativ är följande. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Fakturan är ditt kvitto.

Information om Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här.

Information om Ångerrätt, Reklamation, Retur, Byte
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@maryscafe.se . När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Retur
Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Bytesvillkor
Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står du för ny frakt av den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via info@maryscafe  innan du vill byta dina varor!

Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Information om Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Information om Force Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.